Heb jij ook van die donkere dagen en vind je het lastig om het licht te blijven zien, net als voor Stien? Of is het voor jou constant donker? 5 TriA TIPS om 'donkere dagen' lichter te maken!

 

'Donkere dagen'?

'Donkere dagen' en niet alleen in december of rond de feestdagen, maar gewoon ook op een zomerse dag? Heb jij daar ook wel eens last van? Of wellicht wel met grote regelmaat. 

Stien en donkere dagen

TriA Movement

Stien wist alles van 'donkere dagen'. Het meest vervelende was dat ze niet eens altijd de oorzaak ervan kon aanwijzen. Bij de gedachte aan sommige gebeurtenissen in haar leven konden er ineens de wolken zijn. Onverklaarbaar echter waren de momenten dat van het 1 op andere moment 'het licht' in haar leven leek te verdwijnen en ze alles donker inzag. Wanneer zo iets gebeurde raakte ze nog somberder omdat ze de reden van de 'wolk voor de zon' niet kon verklaren. Ze bleef bedenken wat de aanleiding was en kon zich ook slecht focussen op wat ze wel leuk vond. Ze had het idee dat ze op dat moment gegijzeld werd door een gevoel van somberheid en negativiteit. Zelfs haar lichaam begon steeds meer en meer te reageren met verkramptheid, hoofdpijn en vermoeidheid.

 

Door het toepassen van onderstaande 5 TriA© tips kon Stien al vrij snel de donkerheid op heel veel momenten in haar leven om draaien naar een positievere kijk door de dag heen. De regel die je kunt hanteren bij onderstaande tips is: Wanneer het na een aantal keren uitvoeren van 1 of meerdere tips niet werkt, dat je er op een andere meer diepgaandere manier naar mag gaan kijken.

5 TriA© tips voor meer 'licht' in je leven!

  1. Zet je favoriete muziek op en ga lekker los of luister met 100% aandacht. 
  2. Maak een wandeling en wees je bewust van de wind, zon in/op je gezicht, de regen op je hoofd en/of  de ruimte om je heen.
  3. Geef iemand een compliment of bel iemand die wat aandacht nodig heeft em maak een praatje.
  4. Neem de tijd om te visualiseren wat licht voor jou is. Tekenen of schrijven is ook een goede manier om helder te maken wat licht voor jou betekent. Wat doe je dan bijvoorbeeld wel allemaal.
  5. Vind iets wat voor jou symbool staat voor heeel veel lichtheid in je leven. Een foto, een mooie plant, een schilderij of wat dan voor jou dan ook het meest aanspreekt. 

De gemene deler in deze tips is, dat je de focus gaat verleggen. Alles wat je aandacht geeft dat groeit. Dus bezig zijn met waarom je je somber voelt geeft nog meer somberheid. Het is vaak een gedrag wat je ongemerkt overgenomen hebt vanuit je familie of je omgeving. Als je dit leest en met de tips aan de gang wilt zul je naar alle waarschijnlijk last hebben van de 'donkere dagen' en er iets aan willen doen. Focussen op meer lichtheid in je leven, brengt een andere ervaring. 

N.B. Wanneer het niet voor je werkt zoek dan een andere manier of vind de juiste hulp bij wat je wilt aanpakken. Jij hebt de keuze!